Jaunumi
EK regula par automašīnas garantijas saglabāšanu
EK regula 461/2010 papildina pēcpārdošanas apkalpošanas noteikumus attiecībā uz automašīnas garantijas saglabāšanu:
Šī Regulu atkārto jau iepriekšējā (Regula 1400/2002) minēto, bet tajā pašā laikā vēl vairāk liberalizē automašīnu pēcpārdošanas apkalpošanas pakalpojumu tirgu, pievienojot būtisku papildinājumu par aizliegumu atteikt garantijas remontu, ja automašīna garantijas laikā paredzētās apkopes nav veikusi ražotāja autorizētā servisā.
Regulas papildinājums jeb tuvāks izskaidrojums, būtiski neatšķiras no Saab Automobile AB un General Motors Corporation patērētājam izsniegtajiem dokumentiem, kur skaidri norādīts, kādos gadījumos garantija var tikt atteikta un tur nav striktas prasības veikt apkopes ražotāja autorizētos remonta uzņēmumos.
Viking Motors klientam ir izsniegta informācija par apkopēm
SIA „Viking Motors” pirkto automašīnas īpašnieki dokumentos atradīs obligāti izpildāmās prasības par apkopju periodiskumu, tajās lietojamajiem materiāliem un rezerves daļām, kā arī regulāro pārbaužu objektiem, periodiskumu un apjomu. Šo prasību, kas klientam tiek darītas zināmas pie auto iegādes un nepārprotami aprakstītas automobiļa dokumentācijā, neizpilde var būt pat pamatu garantijas remonta atteikumam. Tādos gadījumos remonts tiek veikts par klienta līdzekļiem.
Kā noteikt vai tas ir vai nav garantijas remonts?
Lai noteiktu, vai uz defektu attiecas vai neattiecas garantijas remonts, tiek piemēroti vienkārši un saprotami kritēriji:
1. vai defekts konstatēts ražotāja garantijas laikā? (ražotājs ir tiesīgs noteikt jebkuru garantijas termiņu un noteikumus, kas nav pretrunā ar likumdošanu)
2. vai defekta cēlonis ir meklējams pie ražotāja? (jo jebkura ražotāja deklarācija par garantiju saka, ka noteiktajā garantijas laikā bez maksas tiek novērsti defekti, kas radušies ražotāja vainas dēļ)
3. ja iepriekšējie divi punkti sniedz aptiprinošu atbildi – „JĀ!”, tālāka diskusija vienkārši nenotiek, defekti tiek novērsti uz ražotāja rēķina.
Nedrīkst atteikt garantiju tikai tāpēc, ka auto apkopts citur
Ja kāds autorizētais serviss atsaka garantijas laikā novērst defektu tikai tāpēc, ka auto ir apkopts citur, atteikums ir prettiesisks un pārsūdzams garantijas devējam – ražotājam, vai tā kompetentam pārstāvim. Savukārt, ja atteikums saistīts ar to, ka „citur” veikto darbu termiņi, saturs, izmantotie materiāli un tehnoloģija neatbilst ražotāja noteiktajiem, un šī neatbilstība ir defekta cēlonis, tad atteikumam ir pamats un prasība apmaksāt garantijas remonta izdevumus var tikt vērsta pret „nepareizā” remonta vai apkopes veicēju.
Ražotājs un autorizētā servisa meistari var sniegt papildus informāciju
Ražotāja autorizētie remonta uzņēmumi nav tiesīgi atteikt informāciju neatkarīgiem remontētājiem, tomēr informācija nav bezmaksas. Ražotāja autorizēto remonta uzņēmumu rīcībā parasti ir pēdējā informācija par ražotāja ierosinātajiem, dažādas svarīguma pakāpes automobiļa detaļu, mezglu vai programmatūras uzlabojumiem un jaunākajām tehnoloģijām defektu novēršanā. Lietotājā rīcībā esošā dokumentācija nesatur arī datus par darbu izpildes secību, remontā pielietojamajiem speciālajiem instrumentiem un specifiskiem skaitliskiem parametriem (vītņu savienojumu pievilkšanas spēkiem, elektriskām robežvērtībām, virsbūves kritiskajām dimensijām, pieļaujamajām robežnovirzēm). Publiskajā informācijas telpā ir pieejami dažādas ticamības pakāpes dati, kas bieži vien ir pat legāli iegūti no pirmavota, tomēr tie jāizmanto, apzinoties personisku atbildību par sekām, ko var radīt kļūdainas informācijas izmantošana.
„Viking Motors” šo regulu vērtē pozitīvi
SIA Viking Motors uzskata, ka Regula paātrinās pozitīvas pārmaiņas klienta labā un sakārtos tirgu, lai jebkuram, kas ķeras pie remonta, būtu skaidra atbildība par savām kļūdām un ražotāja ieteikumu ignorēšanu. Klientiem novēlam izturību, līdz lietas sakārtosies tiktāl, ka droši varēs iegriezties sev visērtākajā un vistīkamākajā servisā bez bažām par savas automašīnas likteni!
2010-07-23